FAQ - OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL


ABONNEMENT OG BETALING
KONTO OG ADMINISTRATION
RESERVATION 
BILERNE
SKADER
PARKERING

 

ABONNEMENT OG BETALING

Hvilket abonnement passer til min virksomhed?
Det kommer an på dit bilbehov. LetsGo tilbyder tre forskellige abonnementstyper, som du kan læse mere om her.
Jo mere du betaler for abonnementet, jo billigere er brugen af bilerne.

Er du stadig i tvivl om hvilken abonnementstype, der passer til din virksomhed?
Så ring til vores erhvervschef, Michael Regius, og tag en uforpligtende snak.
Tlf: 25 59 63 00 eller skriv en mail til: erhverv@letsgo.dk

Kan jeg også benytte bilerne privat?
Har du behov for bil til private anliggender, kan du sammen med din erhvervsaftale få tilknyttet et privatmedlemskab.
Skriv til letsgo@letsgo.dk efter oprettelsen for at få tilknyttet et privatmedlemskab.

Hvad koster det at køre i LetsGo’s biler? 
Prisen for brugen af LetsGo’s biler afhænger af to faktorer.

  1. Dit abonnements time- og kilometerpris.
  2. Den valgte bil.

De tre LetsGo-abonnementer bestemmer prisen for brug af bilerne, da prisen afregnes pr. time og pr. kørte kilometer. Prisen afhænger også af hvilken type bil, du vælger.
Klik ind på en af vores abonnementstyper for at se priserne på vores biler.

Skal jeg tilføje et betalingskort for at tilmelde mig?
Ja, du skal tilføje et betalingskort for at gennemføre oprettelsen.
Der er mulighed for at ændre denne betalingsmetode efter oprettelsen, hvis du kontaker os på erhverv@letsgo.dk.

Hvordan bliver jeg faktureret?
Gennem abonnement, samt de enkelte tures kørsel og timer bliver trukket fra det registrerede betalingskort.

Hvordan skifter jeg til en anden betalingsform?
Har du et ønske om en anden betalingsform, kan du enten skrive en mail til erhverv@letsgo.dk eller ringe til Michael Regius med henblik på en særaftale: 25 59 63 00.

Hvad betaler jeg for?

Ved oprettelse betaler du et depositum på 3.500 plus moms. 
Du betaler for et månedligt abonnement og forsikring. Dit valgte abonnement bestemmer hvor meget du betaler for den tid, du har reserveret bilen og den kørte kilometerpris.
Priserne inkluderer brændstof, vask, bilservice, vinterdæk skifte og 24/7 nødtelefon.
Ved el-biler inkluderer prisen selvfølgelig også opladning ved ladestandere fra E.ON og CLEVER.
Forsikringen, du betaler for, dækker ansvar og skader.
Forsikringen dækker ikke påfyldning af forkert brændstof.

Depositum ved oprettelse
Ved tilmelding af din virksomhed opkræves et depositum på 3.500 DKK ekskl. moms på det tilføjede betalingskort. 
Depositummet er fuldt refunderbart, såfremt der ikke er noget udestående på kontoen ved udmeldelse. 

Depositummet tilbagebetales ved medlemskabets ophør jf. gældende opsigelsesbetingsler, som er indeværende måned + 1 måned.

Koster det noget at aflyse en reservation?
Hvis du aflyser en reservation op til tre døgn før reservationens start eller op til en time efter reservation er foretaget, så er det gratis.
Uden for disse kriterier koster det 30 % af timeprisen.
 

Skift af abonnementstype

Ønsker du at skifte din nuværende abonnementstype, skal du sende en mail til erhverv@letsgo.dk 
Ved skift af abonnementstype gælder et varsel på indeværende måned + 1 måned. 

Du kan gratis skifte abonnementstype een gang hver 6. måned. Ved flere skift foretaget indenfor de 6 måneder, pålægges et administrationsgebyr på 320 DKK ekskl. moms. 

KONTO OG ADMINISTRATION

Kan jeg stadig oprette mig som kontoadministrator for min virksomheds konto uden et kørekort?
Ja, det er muligt at blive kontoadministrator, også uden et kørekort. Ring til 35 35 14 11.

Hvor mange kontoadministratorer kan man være på en konto?
Det er kun muligt at have én kontoadministrator tilknyttet til en LetsGo-konto.
Har I flere afdelinger i virksomheden der ønsker hver sin konto, kontakt Michael Regius på telefon 25 59 63 00 eller på mail erhverv@letsgo.dk 

Kan mine ansatte også bruge bilerne?
Ja, det kræver, at de bliver tilknyttet din konto. Det kan kontoadministratoren gøre. Du vil modtage en guide om hvordan dette udføres ved oprettelse.

Forventer du at blive mere end 5 ansatte på din konto? 
Har du mere end 5 ansatte, der skal have adgang til LetsGo’s biler, bedes du ringe til Michael Regius på tlf: 25 59 63 00 med henblik på særaftale.
 

RESERVATIONER

Hvordan reserverer jeg en bil?
Det gør du gennem vores online reservationssystem. Du vælger hvor, du vil hente bilen, hvilken type bil, du fortrækker, samt i hvilket tidsrum, du vil reservere bilen.
Efterfølgende henter du bilen på den valgte adresse.
Du skal bare huske at levere bilen tilbage inden din reservation er udløbet, så vi anbefaler, at du reserverer lidt ekstra tid at løbe på.

Kan jeg altid være sikker på at få en bil?
I hverdagene er det næsten altid muligt at reservere en bil uden varsel. I weekender er det en god ide at reservere en bil et par uger i forvejen.
Hvis alle biler er optaget, så har vi en garantiløsning, hvis du reserverer med tre dages varsel. Du kan kontakte os for nærmere detaljer.
Opstår der problemer på din tur, eller er bilen der ikke, når din reservation start, kan du kontakte os 24/7 på nødtelefonen.

Hvor lang tid skal jeg reservere en bil?
Den mindste enhed du kan reservere en bil er en hel time.

Skal jeg aflevere bilen samme sted som afhentet, når min reservation udløber?
Ja. Det er den måde LetsGos delebilsordning fungerer. Således ved det næste medlem, hvor bilen kan hentes.
 

BILERNE

Hvem gør bilerne rene og må jeg ryge i bilerne?
Dem, som har gjort bilerne beskidte, gør dem også rene igen. Du kan bruge bilens brændstofkort til at købe støvsuger polet og bilvask på LetsGo’s regning. Desuden søger LetsGos serviceteam bestræber sig på at rengøre og tjekke alle biler en gang om måneden.
Vores biler i røgfrie, hvilket betyder ingen rygning i bilen. Heller ikke ud af vinduet.

Hvilket ekstraudstyr har bilerne?
Bilerne af typen Combi-X og 7-personers har anhængertræk med tilhørende cykelstativ og lygtebom. Alle kassevogne har anhængertræk, men ikke cykelstativ eller lygtebom. Biler, der er markeret med et X for ekstraudstyr, har anhængertræk, cykelstativ og lygtebom.
Ingen af vores biler har børnesæder eller tagbagagebærer. Børnesæder kan nemt bruges i bilerne, da mange har isofix beslag. Tagbagagebærer må gerne monteres hvis du ikke skader bilen.
Alle biler får vinterdæk på i vinterhalvåret.

Hvem må bruge bilerne?
Kun tilmeldte medlemmer må køre bilerne.

Er der noget jeg ikke må bruge bilerne til?
Du må ikke benytte bilerne til person- eller godstransport mod betaling hverken direkte eller indirekte.
Du må ikke benytte bilerne til entreprenørkørsel, eller kørsel med gods eller fødevarer, der medfører lugtgener eller usædvanligt slid.
 

SKADER

Hvad hvis der allerede er skader på bilen, når jeg afhenter den?
Hvis du afhenter en bil med skader, så ligger der i bilen en fejlliste som skal tjekkes inden du kører. Ved nye skader udfyldes en skadeanmeldelse.

Hvad sker der, hvis jeg kommer til at skade bilen?
Uanset om du eller en anden kommer til at skade bilen, er det dækket af forsikringen, som indgår i dit månedlige abonnement. Skaden skal rapporteres til LetsGo gennem en skadeanmeldelse.
Hvis bilen bryder sammen så kontakt straks nødtelefonen.
 

PARKERING

København
LetsGo’s biler fra København har parkeringslicens, så du gratis kan parkere på alle offentlige parkeringspladser i København og Frederiksberg Kommune. Eneste undtagelse er Rød Zone i centrum af København i dele af Indre by. Her koster det almindelig parkeringsafgift i dagtimerne, mens parkering er gratis mellem kl. 8-10 og efter kl. 17 på hverdage samt i weekenderne.

Aarhus og Odense
I Aarhus og Odense har LetsGo’s biler parkeringslincens, som gælder i lokalområdet, hvor bilen holder, men ikke i bymidten.

Private parkeringspladser
På private parkeringspladser eller i parkeringshuse, som drives af private parkeringsfirmaer m.m., skal reglerne følges. Hvis der er parkeringsafgifter, skal de betales.

Parkeringsbøder
Hvis du får en parkeringsbøde, skal du selv betale den. Hvis LetsGo skal betale den kommer der er et gebyr på 160 kr ekskl. moms.